Neprihlásený
Objednávaš ako hosť
Azet prihlásenie
alebo

Prihlásenie cez Facebook
Užívaj si pohodlie: Prihlás sa a objednávaj
  • Rýchlejšie: Objednaj 3x rýchlejšie
  • Pohodlnejšie: Kontakty a adresy máš vždy predvyplnené
  • Prehľadnejšie: Tvoje objednávky s možnosťou objednať znova
Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Máš problém sústrediť sa? Nakopni sa do učenia správnym jedlom

16. január 2020

Problém so sústredením a zapamätaním si množstva informácií naraz má snáď každý študent počas skúškového obdobia. Tieto týždne je náročné zvládnuť psychicky aj fyzicky. Pomôcť ti však môže správna strava a dostatočné množstvo tekutín, najlepšie čistej vody.

 

Väčšina študentov počas skúškového obdobia staví na kávu, energetické nápoje a sladkosti. Dostatok energie je nepochybne potrebné, hlavne keď sa učíš po nociach a zaspávaš nad knihami. Oveľa efektívnejšie sú ale jedlá, ktoré obsahujú bielkoviny, vitamíny a antioxidanty. Tie priaznivo vplývajú na mozog aj celú nervovú sústavu. Preto by si mal sladkosti a kofeín vymeniť za niečo zdravšie. Budeš sa cítiť bdelý a zlepší sa ti pamäť aj nálada. 

 

Vyber si jedlo, ktoré podporí tvoju pamäť

Bielkoviny priaznivo ovplyvňujú všetky pamäťové procesy. Obsahuje ich mäso, vajcia, strukoviny alebo sója. Na strukoviny je bohatá napríklad indická kuchyňa, ktorá ti pomôže aj pri učení. Samozrejme nie je vhodné prehnať to s množstvom, pretože ak sa preješ, tvoje telo bude potrebovať oveľa viac energie na trávenie a budeš sa cítiť unavený. Chceš ušetriť pri učení čas? Chutné indické jedlo si môžeš objednať aj z Bistra

 

Healhy Breakfast Toast With Avocado, Egg

 

Šalátom nič nepokazíš, skôr naopak

Vďaka jedlu si môžeš zlepšiť aj pamäť a schopnosť dedukcie, čo nepochybne pri učení oceníš. Jedlo, ktoré obsahuje antioxidanty odstraňuje toxíny z celého nervového systému. Nájdeš ich v malinách, čučoriedkach, jahodách, jablkách, ale aj v zelenine ako je špenát, brokolica či paprika. Ak ťa počas učenia prepadne hlad, neváhaj a objednaj si z Bistra šalát, ktorý ťa nielen zasýti, ale aj poriadne nakopne.

 

Carrot and veggies salad with lettuce, corn, red-cabbage, healthy homemade vegan food, vegetarian diet, vitamin snack.

 

Okrem antioxidantov je zelenina bohatá aj na vitamíny, ktoré tiež pozitívne vplývajú na schopnosť sústrediť sa, aj na pamäť. Môžu ťa zbaviť aj únavy. Napríklad banány znižujú stres a pôsobia na nervovú sústavu. Dôvodom je obsah draslíka. Prospeje ti aj ovocie bohaté na vitamín C. Obsahujú ho napríklad pomaranče. 

 

Assortment of fruits

 

Na raňajky zvoľ jogurt s orechmi a ovocím

Pohŕdnuť by si nemal ani rybami. Tie obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú obnovovať mozgové bunky a pozitívne vplývajú na pamäť. Rovnako dobre na ňu vplývajú aj vlašské orechy. Obsahujú veľa bielkovín a vlákniny, a tak vplývajú na celkové zdravie. Vďaka nim sa budeš cítiť v pohode, čo ti môže pomôcť aj so sústredením. 

 

Yogurt and fruit.

 

Schopnosť koncentrovať sa ti zlepší aj biely jogurt. Priaznivo vplýva na črevá, čo má pozitívny efekt aj na mozog. Dokáže zlepšiť aj tvoj psychický stav. Podľa niektorých štúdií dokonca pomáha bojovať aj proti úzkosti a depresii. Nie je nič lepšie, ako keď deň strávený nad knihami začneš jogurtom, orechmi a napríklad banánom. Raňajky, ktoré ti pomôžu pri učení, si môžeš jednoducho objednať aj u nás. 

 

 

Diskusia k článku:
Najčítanejšie: